Köpvillkor

1. Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när K-Skate bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse genereras automatiskt. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. K-Skate har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år. Vid ordervärde över 3 000 kronor mot faktura skickas ordern först efter erhållen fakturabetalning. Om betalning inte inkommit inom 8 dagar annuleras ordern.

2. Pris
I priserna ingår moms med 25 procent. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som K-Skate inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. För våra kunder från andra länder än Sverige visas priserna utan moms. För dessa kunder tillkommer moms på fakturan.

3. Frakt
En fraktkostnad tillkommer på priset. Detta gäller ej kunder som har möjlighet att själva hämta paketet. Utlämning sker enligt överenskommelse i vår butik på Nordenskiöldsgatan 19 i Göteborg. Utlämning kan också ske i samband med någon av våra försäljningar. Se under försäljning. Om du markerar alternativet hämtas kontaktar vi dig när beställningen är packad.

4. Betalningsvillkor

4.1 Kortbetalning

4.2 Faktura
Tidigare kunder samt deltagare på Skate Islands läger kan välja att betala mot faktura. Övriga kunder som önskar detta alternativ ombedes kontakta oss via mail.

5. Leveranser
Varor som finns i lager skickas normalt inom 3 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. Om inte en beställning kan packas inom en vecka kontaktar vi dig. I de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara något längre. Dessa varor är märkta med beställningsvara, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Paketen levereras av Posten eller Schenker som alternativ kan också hämtas i Göteborg eller i samband med någon av våra försäljningar. Önskas extra snabb leverans så kontakta oss via mail så löser vi det om vi har möjlighet.

6. Leveransförseningar
Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Det kan t.ex. ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden.

7. Transportrisken
Tillsammans med våra fraktpartners står vi för transportrisken dvs. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

8. Skadat gods
När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ditt postcenter eller direkt till transportören. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om det inträffar. Dock senast inom en vecka via e-post till ingela@k-skate.se.

9. Ångerrätt och Öppet köp
Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Vid utnyttjande av Ångerrätt/ Öppet köp betalar kunden för frakten. Ångerrätt och Öppet köp gäller inte då varor inte kan återlämnas i omonterat, obrukat och oskadat skick. Gäller heller inte varor vi beställer hem speciellt för en kund eller klippt metervara. För att bytes- och returrätt skall gälla skall samtliga lappar skall sitta kvar på plaggen. Strumpbyxor och påsar med kristaller bytes endast om de inte är öppnade.

Om du får hem en vara som är felaktig eller felexpedierad, betalar vi givetvis returfrakten. Kontakta oss så kommer vi överens om hur ersättning för returen ska betalas till dig.

under perioden 21 juni-10 juli skickas alla returer till:

Skate Island
Graips Idrottscenter
Box 49
624 49 Slite
Sverige


10. Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt skall du kontakta oss via e-post inom en vecka. Spara alltid emballage, originalkartong och betalningsbekräftelsen. Om du ska skicka tillbaka en skadad vara till oss gör du det enklast i det emballage och förpackning som den skickades ut i. K-Skate följer konsumentköplagen vilket innebär 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. Detta gäller inte i de fall då vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Vanligt slitage ersätts ej.

11. Återbetalningar
Återbetalningar sker till ditt bankkonto eller det sätt som kunden föreslår. Återbetalningen sker inom 5 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.

12. Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

Force Majeur
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm. Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/